יום שלישי, 12 בינואר 2010


"יש אלף כמוכם" - איך יוצאים ממעגל האבטלה?
המאמר פורסם בטור שלי ב ynet.

המונים מחפשים עבודה, שולחים קורות חיים ולא מבינים למה הם לא מוצאים. אז איך פורצים דרך? איך מפסיקים לחפש ומתחילים למצוא? לפניכם כמה עצות מעשיות - לאלו שאינם מחפשים תירוצים.

מאומנת שלי, בחורה צעירה, שאפתנית ונמרצת, מחפשת עבודה מזה כמה חודשים בתחום המכירות. באחד מראיונות העבודה שלה, המראיינת ביקשה ממנה למכור עט. מאחר ואין לה ניסיון במכירת עטים, "חטפה חום" וחוסר ביטחון, וביקשה למכור את המכשיר הנייד במקום.

למרות שלטענתה מכרה את הנייד מצוין, לא התקבלה.

אחרי שניתחנו את האירוע, המאומנת שלי הבינה שמנקודת מבטה של המראיינת היא הפגינה חוסר יכולת אלתור וכן חוסר גמישות, תכונות חשובות מאוד אצל מוכרת טובה. במפגש ערכנו סימולציה של הראיון, הפעם כשנתבקשה למכור את העט, עצרה, חשבה ומכרה את העט.

איך מפסיקים לחפש ומתחילים למצוא?
המונים מחפשים עבודה, שולחים קורות חיים ולא מבינים למה הם לא מוצאים. כמאמנת יוצא לי לא מעט להתעסק בסוגיית מציאת העבודה עם המאומנים שלי. אז איך פורצים דרך? איך מפסיקים לחפש ומתחילים למצוא?

קודם כל תמשיכו לשלוח קורות חיים, זה לא מזיק, אולי אפילו תשיגו כמה ראיונות עבודה כך, נדיר, אבל עדיין, זה קורא מדי פעם.יחד עם זאת, מאחר וכך כולם עושים, הסיכויים מאוד אפסיים.
יומן אבטלה

אז מה עושים? נתחיל ממה שעוד לא ניסיתם לעשות, עצם העשייה, ההליכה בדרך שטרם ניסיתם, תיצור פריצת דרך, כלומר פורצים את הדרך הסלולה היטב, זו שאיננה מניבה תוצאה רצויה ומעיזים לנסות משהו אחרת.

כמה טיפים שימושיים: 
1. NETWORKING (רישות) - כבר סיפרתם לכל מי שאתם מכירים שאתם מחפשים עבודה? יותר מזה, שאלתם את כל מי שאתם מכירים אם הם מכירים מישהו שיכול לעזור? תעשו רישום ומעקב, התקשרו אחרי כמה ימים ובדקו אם משהו התקדם, הכי טוב, קחו שם וטלפון וקדמו את העניין בעצמכם.

2. גשו לכמה חברות כוח אדם, התראיינו אצלם אח"כ תהיו "נודניקים נחמדים" : התקשרו מדי שבוע לברר מה חדש, אילו הצעות רלוונטיות ו/או אקטואליות עומדות על הפרק.

3. אתם לא עוברים מיונים? גשו לבוחן/ת ובקשו לקבל חוות דעת, מדוע לא עברתם, מה לדעתו/ה חסר או צריך להשתפר, כך תקבלו אפשרות ללמוד על עצמכם ובכך להשתפר.

4 העזו: התקשרו לחברות שאתם מעוניינים לעבוד בהם, דברו עם מי שאחראי על כוח אדם, התעניינו אם יש הצעות אקטואליות ובקשו להגיע ולהתראיין.

5. למדו מטעויות: לא עברתם ראיון עבודה, בקשו לדעת מדוע, ציינו שברצונכם להפיק לקחים לקראת הראיון הבא. בקשו מחברים לעשות סימולציה של ראיון עבודה, ובקשו לדעת איך הייתם.

סוף טוב - הכל טוב
ומה עם המאומנת שלנו? בראיון העבודה הבא, במקרה, או שלא, נתבקשה שוב למכור, הפעם מאפרה, כעת שהיא כבר מבינה מה בעצם מבקשים לבחון, עצרה, חשבה, וכמו גדולה מכרה גם את המאפרה למראיין.

הפעם היא גם התקבלה.

זוהי דוגמא אחת, על פיה ניתן להקיש כי שווה ללמוד מן העבר, להשקיע בהפקת הלקחים, לנתח ולהבין מה קרה, לתקן ולהמשיך הלאה להזדמנות הבאה עלינו לטובה. כל אחד יכול להשקיע רגע ולחשוב על עוד דרך, פורצת, ככל שתהיו יצירתיים, פתוחים ומוכנים להתנסות לטעות וגם לתקן כך תגדילו את הסיכויים שלכם למצוא עבודה.

הכי חשוב, חייכו, זה לא עולה כסף, אל תיקחו את עצמכם כל כך ברצינות.


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3822517,00.html





תגובה 1:

  1. יש לי ידיד שמחפש עבודה בתחום המכירות. קרא לו מקרה שהוא פוטר אחרי מספר ימים עקב אי התאמה חרף העובדה שהוא הפגין יכולת מכירתית מצויינת במעמד הראיון. הכל תלוי במזל, בנסיבות והכי חשוב באדם עצמו שלא יאבד אמונה.

    השבמחק